Odpowiedzi

2010-03-14T20:44:39+01:00
0,1m-cena 10g cukierków I gatunku
0,2*(m-2)=0,2m-0,4 cena 20g cukierków II gatunku
0,1m+0,2m-0,4=0,3m-0,4 cena 30g mieszanki
1000/30 * (0,3m-0,4)=(300m-400)/30=10m-13i1/3 cena 1kg mieszanki


Myślę że pomogłam ;P
15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T20:47:25+01:00
I gatunek - 10 kg po m za kg
II gatunek - 20kg po m-2zł
cena 1kg mieszanki - x

[10*m + 20 * (m-2) ] : 30 =
[10m + 20m - 40]:30 =
[30m - 40]:30 =
=m - 1⅓
m =1⅓
odp. kg mieszanki kosztuje 1⅓zł.
47 4 47
2010-03-14T20:51:09+01:00
Zmieszano 10kg cukierków I gatunku i 20kg II gatunku . Cena 1 kg cukierków I gatunku równa jest m zł , a cena 1kg II gatunku jest o 2 zł niższa . Oblicz cenę 1kg mieszanki

m zł = 10 (żeby łatwo było liczyć)
I gatunek= 10 zł za 1 kg
II gatunek = 8 zł za 1 kg

I gat. = 10 kg x 10 zł = 100 zł
II gat.= 20 kg x 8 zł = 160 zł
czyli
30 kg mieszanki = 100 zł + 160 zł
30 kg = 260 zł

30 kg ----------------260 zł
1 kg -------------------x
x = 260 : 30
x = 8,66 zł za 1 kilogram mieszanki i to jest odp.
lub 8 i 1/3
18 3 18