Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T16:14:45+01:00
Właściwości Fizyczne:
-bezbarwny,
-gaz,
-słabo rozpuszcza się w wodzie,
-gaz o najmniejszej gęstości.


Właściwości Chemiczne:
-niemetal,
-bezwonny,
-łączy sie z niemetalami:
-z tlenem tworzy wode,
-z azotem tworzy amoniak,
-z chlorem tworzy chlorowodór,
-z siarką tworzy siarkowodór,
-z metalami tworzy wodorki,
-palny .
37 4 37
2010-03-15T16:16:02+01:00
Właściwości chemiczne
Pierwiastek chemiczny o liczbie atomowej Z = 1 znajdujący się w pierwszej grupie i pierwszym okresie układu okresowego. W stanie wolnym występuje w postaci cząsteczek dwuatomowych H2. W przyrodzie występuje głównie w postaci związków chemicznych, z których najważniejszym jest woda.

Właściwości fizyczne
Wodór jest bezbarwnym gazem o gęstości 0,0899 kg/m3 (najmniejszej ze wszystkich gazów). Skropleniu i zestaleniu ulega dopiero w temperaturach bliskich zera bezwzględnego (tj. -2730C). Jest gazem bardzo słabo rozpuszczalnym w wodzie.
13 3 13