Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • keke
  • Rozwiązujący
2009-10-26T14:56:56+01:00
Transport - to przewóz ludzi i towarów . Wyrózniamy :
drogowy
szynowy (metro , tramwaj , kolej )
lotniczy
wodny (morski i śródlądowy)
specjalny ( wodociągowy , rurociagowy , gazociagowy)

Transport samochodowy zalety:
dostawa bezpośrednio od nadawcy do odbiorcy
bez kosztownych przeładunków
szybkośc przewozu
różnorodność przewozu

wady:
mała ładowność
zanieczyszczenie atmosfery związkami węgla i siarki
zanieczyszczenie gleb wzdłuż dróg metalami ciężkimi ( ołów , kadm )
koszt przewozu uzalezniony od cen benzyny
wysoka kapitałochłonnośc w budowie infrastuktury

Transport kolejowy zalety :
duża ładowność
mniej zanieczyszcza srodowisko niż transport samochodowy
stosunkowo niski koszt przewozu

wady :
koniecznośc przeładunków
nie wszędzie można dotrzeć , w niektórych państwach nie ma kolei
wysoka kapitałochłonnośc w budowie infrastruktury


transport lotniczy zalety :
najszybszy
najbezpieczniejszy
ładowny
komfortowy

wady:
najdroższy
duża śmiertelnośc w wypadkach
hałas
duże koszty utrzymywania portów
koniecznośc dojazdu do lotniska

porty lotnicze obsługujące najwiekszą ilosć pasażerów :
Chicago
Nowy Jork
Los Angeles
Londyn ( heathrow )
PAryż
Frankfurt nad menem

2010-03-12T21:31:50+01:00
Prowadzenie działalności transportowej to wielkie wyzwanie zarówno dla dużych, jak też dla małych firm. Transport drogowy był, jest i będzie i wszystko jest dobrze, kiedy biznes się kręci. • Ale co, gdy zdarzy się szkoda? Kradzież, rabunek, zniszczenie w czasie wypadku lub przemieszczenia się, zepsucie się towaru to najczęstsze przyczyny szkód w transporcie. Kontrahent zajmie nam nasze pieniądze z należnej nam zapłaty za frachty a jak nie wystarczy, żąda od nas pokrycia pozostałej części szkody. A to 10.000, 20.000, 50.000 a niejednokrotnie i 100.000 EUR. • Mamy odpowiednie ubezpieczenie, ale co dalej? Zgłaszamy szkodę do zakładu ubezpieczeń, dostarczamy papierki i oświadczenia i … czekamy ufając, aż sprawa zostanie pomyślnie zakończona. A kiedy już się doczekamy, okazuje się, że zakład ubezpieczeń nie wypłaci odszkodowania bo to, bo tamto, albo coś innego. • Co wtedy? Zakładamy sprawę w sądzie przeciwko zakładowi ubezpieczeń, w międzyczasie otrzymujemy wezwanie na sprawę w Hamburgu lub w Moskwie i dalej czekamy. W efekcie okazuje się, że zaistniała szkoda jest naszą szkodą, bo zakład ubezpieczeń nam nie wypłaci a my za szkodę zapłacić musimy. A to 10.000, 20.000, 50.000 lub też 100.000 EUR. Staraliśmy się a nasza przyszłość jest wystawiona na próbę. Jakże bolesną próbę. • Co robić dalej? ______________________________________ Bardzo często klienci zadają mi to pytanie. Ten etap sprawy, to już niestety bardzo trudna sytuacja dla przewoźnika. Wyczerpał bowiem wszelkie pozasądowe możliwości dochodzenia roszczeń i przegrał sprawę w sądzie. W takiej sytuacji można jedynie założyć kolejną sprawę w sądzie drugiej instancji, ale są dalsze koszty i brak pewności, czy sprawa odniesie pożądany efekt i czyli pozwoli na uniknięcie płacenia za szkodę. Taki scenariusz niestety zdarza się dość często. Aby uniknąć podobnych sytuacji, warto zastosować się do kilku rad. • jak najszybciej po zaistnieniu szkody w transporcie, zgłoś się do fachowca – może to uratować Twoją firmę, • staraj się znaleźć firmę zajmującą się zawodowo obsługą szkód w transporcie – Twój agent ubezpieczeniowy niekoniecznie się na tym zna, • unikaj podejmowania działań na własną rękę – zakład ubezpieczeń może to wykorzystać przeciwko Tobie, • angażuj prawnika, który specjalizuje się w sprawach szkód w transporcie – przypadkowy prawnik będzie się uczył i zarabiał na Tobie, • przy zawieraniu ubezpieczenia OC przewoźnika kieruj się fachowością pośrednika – taki na pewno zaproponuje Ci bezpieczną polisę. Oczywiście ktoś może powiedzieć, że łatwo jest radzić. W swojej pracy radzę klientom nie tylko w sprawach związanych ze zdarzeniem już zaszłym (szkoda i roszczenie), ale również w sprawach związanych z zawarciem odpowiedniego ubezpieczenia. Dobrze zawarte ubezpieczenie to już połowa sukcesu. Kompetentny doradca – to optymalne bezpieczeństwo. Dlatego warto o tym pamiętać prowadząc działalność transportową. Jest to w interesie każdego przewoźnika. Jerzy Różyk CDS Kancelaria Brokerska