Główna wygrana w teleturnieju 'Wygraj milion" wynosi 1 mln zł.
a) Moneta 1 zł waży 0,005 kg. Ile ważyłaby główna nagroda, gdyby została wypłacona w monetach jednozłotowych?
b) Moneta 10 gr waży 2,51 g. Ile ton ważyłaby ta wygrana, gdyby została wypłacona w dziesięciogroszówkach?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T16:58:24+01:00
A)1000000x0,005kg=5000kg
b)10000000x2,51gr=25100000gr=25100kg=25,1t
76 4 76
2010-03-19T17:01:41+01:00
A)0,005×1000000=5000g=5kg
b)10000000x2,51g=25100000g=2,51kg
49 3 49
2010-03-19T17:01:55+01:00
A) 0,005kg ∧ 1000000 = 5000kg
odp: Wygrana ważyłaby 5000kg
b) 2,51 ∧ 10000000 = 25100000 = 2,510t
odp: Wygrana ważyłaby 2,510t.
54 4 54