Odpowiedzi

2010-03-19T20:16:34+01:00
Zad.2
Ep=Ek
m*g*h=mv²/2
masa sie skróci i zostanie g*h=v²/2 /razy 2
2*g*h=v²
2*10*11,25=v²
225=v² /√
√225=v
15=v
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T20:24:25+01:00
Nie rozumiem dokładnie polecenia pierwszego, ale mogę się domyślec, że chodzi o warunki otrzymania wyniku 3J więc wzór na pracę to W=siła (F) * przesunięcie(s) Jeżeli przesunięcie będzie miało wartość 1 a dostarczymy siły 3 N to uzyskamy wynik 3 J, natomiast jeżeli dostarczymy siłę o wartości 1N i będziemy na nią działać, ze ulegnie przesunięciu o 3 m to również wartość pracy będzie wynosiła 3J.

2. zadanie
Ek=Ep z zasady zachowania energii
mamy daną h czyli 11,25m i daną g=10m/s
skorzystamy ze wzoru na Ep
czyli Ep=mgh
wyliczmy teraz wartość Ep
Ep=m*10*11,25
Ep=m*112,5

To co nam wyszło podstawmy do wzoru
Ek=Ep
wyjdzie mniej wiecej coś takiego
Ek=m*112,5
wzór na Ek to Ek=mv2/2
A więc
mv2/2=m*112,5
Musimy pozbyć się mianownika więc pomnóżmy całe równanie przez 2
mv2/2=m*112,5/*2
mv2=2*m*112,5
mv2=m*225
teraz równanie dzielimy przez m
mv2=m225/m
v2=225
aby pozbyć się kwadratu przy v bierzemy powstały wynik w pierwiastek
więc v2=225/√
v=√225
v=15m/s