Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T15:29:56+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Witam
...załamania...
...skupia.../o ile n ośrodka < n materiału soczewki /
...rozprasza..../----------------"-------------------------/

Semper in altum.........................pozdrawiam
2010-03-20T15:37:43+01:00
W soczewce zachodzi zjawisko załamania światła

soczewka dwuwypukła skupia promienie świetlne

soczewka obustronnie wklęsła rozprasza promienie świetlne.
2 3 2