Odpowiedzi

2009-10-27T19:13:44+01:00
1. (3x+1)(2x-4) < 6x ²
6x² - 12x + 2x - 4 < 6x²
6x² - 12x + 2x - 6x² < 4
10x < 4 / :10
x < 4/10 [ułamek]
x < ⅖

7. 66²-34²= 4356-1156=3200

2.
y=3x
x+2y=1

y-3x=0 / *2
-2y+x=1

2y-6x=0
-2y+x=1

2y-6x-2y+x=1
5x=1 /:5
x= ⅕


Wiem tyle xD
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-27T21:25:33+01:00
1. (3x+1)(2x-4) < 6x²
6x²-12x+2x-4 < 6x²
6x²-6x²-12x+2x < 4
-12x+2x < 4
-10x < 4 / :(-10)
x > 4/10 ulamek
x > ⅖

3. 5x + x-25/5 = 5(x-1)
5x + x-25/5 = 5x-5 /:5
x+x-25 = x-1
x+x-x = -1+25
x = 24

4 zadanie jest w załączniku

5. 8x³+6x²+3x+2
8*10³+6*10²+3*10+2
8*1000+6*100+30+2
8000+600+30+2=8632

7. 66²-34²=4356-1156=3200