Odpowiedzi

2010-03-21T16:59:04+01:00
R=3
a₅₀=a₁+49r
a₅₀=-7+49*3=-7+147=140
2010-03-21T17:01:27+01:00
A1=-7
a2=-4
a3=-1

a więc r=3 gdzyż -4-(-7)=-4+7=3

a50=a1+49*r
a50=-7+49*3
a50=-7+147
a50=140
a więc piędziesiąty wyraz jest równy 140
Najlepsza Odpowiedź!
  • qkuu
  • Rozwiązujący
2010-03-21T17:02:13+01:00
Wzor na roznice ciagu:
r=an+1 - an, czyli r= a2-a1=-4-(-7)=-4 + 7 = 3
wzor na n-ty wyraz ciagu:
an=a1 + (n-1)*r
a50=a1 + (50-1)*r
a50=-7 + 49*3
a50=-7 + 147
a50= 140