Odpowiedzi

2010-03-22T14:10:06+01:00
Gdy skończyła się I wojna światowa, nastał czas zabawy i radości. W latach dwudziestych kobiety po raz pierwszy odsłoniły nogi, farbowanie włosów stało się zabiegiem niemal powszechnym. Przyszła moda na chłopięcą sylwetkę, a wraz z nią na zdrowy tryb życia, odchudzanie i uprawianie sportu. Modę na damskie spodnie wylansowała w latach 30-tych niemiecka aktorka Marlena Dietrich. Działania wojenne toczyły się także na morzach i oceanach. Jedną z bardziej spektakularnych akcji była ucieczka naszej łodzi podwodnej ORP "Orzeł" z estońskiego portu Tallin. Okręt znalazł się tam 14 września 1939 roku, aby wysadzić na ląd chorego dowódcę kmdr. ppor. Kłoczkowskiego. Następnego dnia władze estońskie, mimo zapewnień, że tak się nie stanie, internowały "Orła". Zerwano polską banderę, zabrano dziennik pokładowy, mapy i rozpoczęto rozbrajanie okrętu.
2 3 2
2010-03-22T14:10:36+01:00
Pierwsza wojna światowa zaczęła się w 1914 r. , a zakończyła się w 1918 r. Do tej wojny doprowadził Józef Piłsudski.
Myślę , że te informacje są najważniejsze, natomiast reszty możesz nauczyć się z Internetu, książek.

Jak coś to sorry, że tak mało ale tyle zapamiętałam. ;)
Życzę dobrych wyników w nauce:) Pozdrawiam

P. S. " Klauud" czy jak jej tam. ( wzięła z neta ) ;/
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T14:15:13+01:00
I wojna światowa wybuchła w 1914r.
Niemcy , Austro-Węgry oraz Włochy zawarły trójprzymierze
Anglia,Francja i Rosja założyły- trójporozumienie a ich sojusz nazwano Ententą.
Główną przyczyną wojny było zamordowanie w 1914r. w Sarajewie następcy tronu austro-węgierskiego arcyksięcia Ferdynanda i jego żony . Do wojny przystąpiły dwa bloki państw , państwa centralne oraz ententa . Później kiedy niemcy szli rozprawiś się z rosjanami zatrzymali ich francuzi i doszło do wojny pozycyjnej.11 listopada 1918r. podpisano zawieszenie broni , które kończyło zmagania wojenne.
2 5 2