Odpowiedzi

2010-03-22T14:19:07+01:00
Mianownik-kto ? co?~
dopelniacz-kogo ? czego?( nie ma)
celownik-komu ? czemu ?( sie przygladam
Biernik-kogo ? co?(widze)
nadrzednik- z kim ? z czym(ide)
miejscownik-o kim , o czym?(mowie)
wolacz- O!
5 3 5
2010-03-22T14:19:42+01:00
Mianownik-kto ? co?
Dopełniacz-kogo ? czego? ( nie ma )
Celownik-komu ? czemu ? ( się przyglądam )
Biernik-kogo ? co? ( widzę )
Nadrzędnik- z kim ? z czym? ( idę )
Miejscownik-o kim , o czym? ( mówię )
Wołacz O! ( zwrot do kogoś lub czegoś )
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T14:21:13+01:00
Mianownik - kto ? co ?
Dopełniacz - kogo ? czego ? (nie ma)
Celownik - komu ? czemu ? (się przyglądam)
Biernik - kogo ? co ? (widzę)
Narzędnik - z kim ? z czym ? (idę)
Miejscownik - o kim ? o czym ? (mówię)
Wołacz - o !

pozdrawiam ; )
6 3 6
Mianownik (M) Kto? Co?

Dopełniacz (D) Kogo? Czego? (nie ma)

Celownik (C) Komu? Czemu? (daję)

Biernik (B) Kogo? Co? (lubię)

Narzędnik (N) Z kim? Z czym? (chodzę)

Miejscownik (MS) O kim? O czym? (mówię)

Wołacz (W) O! (Witaj)