Odpowiedzi

2010-03-26T19:53:59+01:00
1602m-502m=1100m
1100m/100m=11m
11*0,6°C=6,6°C

-3°C + 6,6°C=3,6°C
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T19:58:00+01:00
Śnieżka - Karpasz = różnica wysokości [metry]
1602 - 502 = 1100 [m]
Co każde 100 m. temperatura spada o 0,6 stopnia C.
1100 : 100 [m] = 11
11 x 0,6 = 6,6
Na Śnieżce jest zimniej niż w Karpaczu, bo znajduje się wyżej, więc do temperatury Śnieżki dodajemy 6,6 stopnia C.
-3 + 6,6 = 3,6 {stopnia C]
Odp. Temperatura w Karpaszu wynosi 3,6 stopnia Celsjusza.
(uwagi pisane pomiń w rozwiązaniu, są objaśnieniem; zapisz tylko działania)
2 4 2
2010-03-26T20:51:33+01:00
1602-502= 1100
1100:100=11
11*0,6=6,6
-3+6,6=3,6