Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T15:15:02+01:00
Motocykle - x
samochody - y

układ równań:

x+y = 66
2x+5y = 219

x = 66-y
2(66-y)+5y = 219

x = 66-y
132-2y+5y = 219

x = 66-y
3y = 219-132

x = 66-y
3y = 87 |:3

x = 66-y
y = 29

x = 66-29 = 37

motocykle - 37
samochody - 29
2 5 2
2010-03-27T15:53:52+01:00
X - motocykle
y - samochody

Możemy to rozwiązać poprzez układ równań :

x+y = 66
2x+5y = 219
x = 66-y
2(66-y)+5y = 219
x = 66-y
132-2y+5y = 219
x = 66-y
3y = 219-132
x = 66-y
3y = 87 |:3
x = 66-y
y = 29
x = 66-29 = 37

Motocykli jest 37 a samochodów 29