Odpowiedzi

2010-03-29T15:42:42+02:00
X- droższe bilety[50]
y- tańsze bilety[250]

x + y= 300/*[-5]
25x+15y=5000/:5

-5x-5y=-1500
5x+3y=100

-2y=-500/:[-2]
y=250
x=50

Odp:Trzeba sprzedawać na 50 miejsc droższe bilety.

Licze na najlepsze:).
1 5 1
2010-03-29T15:48:06+02:00
X- bilety po 25 zł
y - bilety po 15 zł
300 - ilość biletów

x + y = 300
25x + 15y = 5000

x = 300 - y
25×(300-y) + 15y = 5000

x = 300-y
7500 - 25y + 15y = 5000

-10y = -2500 /÷(-10)
x = 300-y

y = 250
x= 300 - 250

y = 250
x = 50

odp. droższe bilety trzeba sprzedać na 50 miejsc
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T15:50:33+02:00
X - ilość miejsc za 25 zł
y - ilość miejsc za 15 zł

x + y = 300 / -x
25x + 15y = 5000

y = 300 - x
25x + 15(300 - x) = 5000

y = 300 - x
25x + 4500 - 15 x = 5000 / - 4500

y = 300 - x
10x = 500 /:10

y = 300 - x
x=50

y=300-50
x=50

y=250
x=50

odp:droższe bilety trzeba sprzedać na 50 miejsc.
1 5 1