NA ZARAZ! Niektóre krople deszczu mają ok. 2 mm średnicy.Ile takich kropel deszczu wypełni:
a) szklankę w kształcie walca o wyokości 20cm i średnicy podstawy długosci 8cm?
b) kieliszek w ksztalcie stozka o wysokosci 12 cm i srednicy podstawy dlugosci 12cm?

3

Odpowiedzi

2010-03-29T22:58:22+02:00
Kropla deszczy 2mm srednicy.
V kropli = 4/3*pi*r^3
V=4/3*pi mm szescienny

a) V szklanki = pi*r^2*h = pi*4^2*20 = 320*pi cm szesciennych
= 320000*pi mm szesciennych

320000/ (4/3)= 240000
240000 kropel deszczu

b) V kieliszka= 1/3 pp*h
V=1/3pi r²h
V=1/3pi *6*12
V=432 cm3
432:0,004=108000

8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T23:01:51+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Zakładam, że kropla deszczu jest kulą :)
V kropli = 4/3π*(2mm:2)³
V k = 4/3π*(1mm)³
V k = 4/3π*(0,1cm)³
V k = 4/3π*0,001cm³ = 4/3000 π [cm³]

a)
V s = (8cm:2)²*π*20cm
V s = (4cm)²*π*20cm
V s = 16cm²*20cm*π
V s = 320π [cm³]
320π:4/3000π = (320*3000)/4 = 960000/4 = 240000 - ilość kropli

b)
V sk = 1/3*π*(12cm:2)²*12cm
V sk = 1/3π*(6cm)²*12cm
V sk = 4π*36
V sk = 144π
144π:4/3000π = (144*3000)/4 = 432000/4 = 108000 - ilość kropli
15 4 15
2010-03-29T23:04:28+02:00
2mm=0,2cm r=0,1cm
V=4/3πr₃
V=0,004 cm³
a. Walec
π=3
H=20cm
r=4cm
V=πr²h
V=960cm₃
960/0,004=240 000 <= tyle krolpi w szklance


b. stożek
h= 12cm
r=6cm
V=1/3πr²h
V=432 cm₃
432/0,004=108 000 <= tyle kropli w kieliszku
7 3 7