Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T18:07:29+02:00
1. pobudzanie wydzielania enzymów trzustkowych
2. skurcz pęcherzyka żółciowego
3. wzrost przepływu krwi i przyspieszenie metabolizmu w komórkach trzustki
4. skurcz odźwiernika
5. przyspieszenie motoryki jelit
6. potęgowanie wydzielania wodorowęglanów przez trzustkę
7. pobudzenie wydzielania glukagonu
1 5 1
2010-03-30T18:08:12+02:00
1. Stymuluje wydzielanie soku trzustkowego, żółci
2. Hamuje pośrednio uczucie głodu
2010-03-30T18:15:52+02:00
Cholecystokinina wytwarzana przez komórki błony śluzowej dwunastnicy pobudza wydzielanie soku trzustkowego, nieco mniej - soku żołądkowego i jelitowego oraz żółci. Hamuje ruchy żołądka i zwiększa perystaltykę jelit.

1 5 1