Odpowiedzi

2010-03-30T19:53:55+02:00
Ponieważ są bardzo wrażliwe na zanieczyszczenia i nie występują na terenach o bardzo dużym skażeniu naturalnego środowiska
2010-03-30T19:55:13+02:00
*zbierają zanieczyszczenia
*są pożywieniem dla innych zwierząt
*odkażają zanieczyszczoną wodę
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T19:58:06+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Ponieważ wchłaniając wodę zanieczyszczoną (np. kwaśne deszcze) kumulują ją w sobie. Po tym woda zostaje wypuszczona na zewnątrz, a zanieczyszczenia i szkodliwe związki chemiczne zostają w tym poroście. To powoduje ich wymieranie, a w miejscach bardzo skażonych ich całkowite wyginięcie.
W ćwiczeniach do biologii mam skale porostową. Jeżeli chcesz daj znać na PW to wstawię to jako załącznik.
pozdrawiam i liczę na naj. kate66