Odpowiedzi

2010-03-31T12:44:57+02:00
Najmniejsza wartosc funkcja przyjme dla x=Xw.
Xw= 1/2 (ze wzoru Xw=-b/2a)
f(1/2)=1/4-1/2-2=-2¼

Ymin=-2¼ dla x=½
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T12:56:33+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Oblicz najmniejszą wartość funkcji kwadratowej f(x)=x2-x-2.

p=-b/2a
p=1/2

f(1/2)=1/4-1/2 -2
f(1/2)=1/4-2 i 2/4
f(1/2)= -2 i 1/4
najmniejszą wartością funkcji kwadratowej f(x)=x2-x-2. jest -2 i 1/4 dla x=1/2