Odpowiedzi

2010-03-31T14:03:18+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T14:07:56+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A)
2Mg + O2------>2MgO
...................tlenek magnezu

MgO + 2HCl----->MgCl2 + H2
...................chlorek magnezu

Mg + 2H2O------->Mg(OH)2 + H2
...............wodorotlenek magnezu

MgO + H2O----->Mg(OH)2
...............wodorotlenek magnezu

b)
4P + 3O2----->2P2O3
...............tlenek fosforu(III)

P2O3 + O2---->P2O5
............tlenek fosforu(VI)

P2O5 + 3H2O---->2H3PO4
..................kwas fosforowy(V)

H3PO4 + 3KOH---->K3PO4 + 3H2O
...................fosforan(V) potasu

P2O5 + 3CaO---->Ca3(PO4)2
...............fosforan(V) wapnia
2 5 2