Odpowiedzi

2010-04-03T16:29:06+02:00
Ponieważ we Francji władza została oddana w ręce wszystkich obywateli. Istniały trzy stany rządzące i wszystkie miały udział we władzy. Pierwsze dwa miały największy wpływ na to co się dzieje w państwie, zaś rola trzeciego (najliczniejszego) była niewielka - aż do rewolucji francuskiej, która została wywołana, aby podnieść rangę stanu trzeciego. Stan trzeci to wszyscy ludzie wolni nie zaliczający się do szlachty i kleru - czyli m.in. chłopi, mieszczanie.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T16:36:45+02:00
Stan trzeci domagał się swoich praw na równi ze szlachtą i duchowieństwem, dlatego mieli swoją reprezentację w Stanach Generalnych. Ponadto chcieli dostępu do urzędów na równi ze szlachtą. Stan trzeci był bardzo zróżnicowany pod względem majątkowym. Najbogatszą grupę stanowiło mieszczaństwo (burżuazja), biedniejszą ludność miast oraz chłopi.

Proszę. ;)
2 2 2