Odpowiedzi

2010-04-06T17:45:53+02:00
Niestety, ale się nie zmieści, ponieważ objętość graniastosłupa, to:

(1/2) * 4 * 6 * 10 = 120 dm^3, czyli 120 litrów, czyli o 10 litrów za mało...
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T17:46:53+02:00
Pp(pole podstawy)= 4dm*6dm:2= 24dm:2= 12dm
V= 12dm*10dm= 120dm
130dm < 120dm
Odp. Nie, bo objętość tego naczynia wynosi 120dm.
1 5 1
2010-04-06T17:47:31+02:00
V=Pp*h
Pp-pole powierzchni
h-wysokość całej bryły
h=10dm
Pp=a*b/2
a-jedna przyprostokątna
b-druga przyprostokątna(w tym wypadku wysokość)
a=4dm
b=6dm
Pp=4dm*6dm/2
Pp=12dm2
V=12dm2*10dm
V=120dm3
1dm3=1l więc 120dm3=120l
120l<130l
Odp:130l wody nie zmieści się w tym naczyniu.
1 5 1