1. Magda wpłaciła do banku 2500 zł. Jaką kwotę otrzyma po roku, jeżeli oprocentowanie w skali roku wynosi 12% ? A ile po dwóch latach, jeżeli po pierwszym roku nie wybierze odsetek, a nie wybrane odsetki podlegają kapitalizacji (to znaczy, że podlegają oprocentowaniu tak samo jak kapitał) ?

2.Sukienka kosztuje 245 zł. Jaka jest cena po obniżce o 15% ceny?

3.Jaka to liczba, która po dodaniu 10, a następnie podwojeniu wyniku jest równa samej sobie?

4.Ela jest o 5 lat młodsza od Sylwii. Za 7 lat będą mialy razem 43 lata. Ile lat ma obecnie każda z nich?

2

Odpowiedzi

2010-04-06T20:13:10+02:00
1.
12% * 2500=12/100*2500=300
25+300=2800 po pierwszym roku
12% * 2800=12/100*2800=336
2800+336=3136 po dwóch latach

2.
15% * 245= 15/100*245=36,75
245-36,75=208,25

3.
100 lub 10

4. nie wiem
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T20:15:37+02:00
Zad.2
0,15 x (razy) 245=36,75
245-36,75=208,25zł
Odp. po obnizce kosztuje 208,25zł.
zad.4
43-(2x7)=29
29-5=24
24:2=12
Ewa-12 (a po dodaniu 7lat 19)
Sylwia-17 (a po dodaniu 7lat 24)
zad.1
0,12*2500=300
Odp. 2800zł po pierwszym roku.
0,12*2800=336
Odp.3136 po dwóch latach.