Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T14:28:52+02:00
Od czasu powstania na Nilu zbiornika zwanego Jeziorem Nasera, konieczne jest sztuczne nawadnianie egipskich pól uprawnych. Naturalne wylewy rzeki ustały, gdyż zbiornik uregulował jej przypływy. W ten sposób Nil przestał osadzać na polach żyzne muły, co z koli spowodowało, że rolnicy zaczęli stosować duże ilości nawozów sztucznych. Zwiększyło to koszty produkcji rolniczej. Wybudowanie zapory przyniosło egipskiemu rolnictwu również korzyści. Zgromadzona w zbiorniku woda i wyrównane przepływy Nilu pozwalają stale nawadniać pola. W ten sposób Egipcjanie mogą uzyskiwać zbiory trzy, a nawet cztery razy do roku. Ponadto sztuczne nawadnianie przyczynia się do wzrostu plonów. Dzięki zbiornikowi można również skutecznie zapobiegać groźnym powodziom.
3 5 3
2010-04-07T15:15:21+02:00
Dzięki powstaniu zapory w postaci jeziora Nasera, Egipcjanie przestali martwic się o nieprzewidziane wylewy Nilu, gdyż powstanie tego jeziora przyczyniło sie do regulacji wylewów. Dodatkowo rybołówstwo i zeglarstwo mogły sie rozwinąć, a także zaczęto wykorzystywac jezioro do produkcji energii elektrycznej. Niedało sie uniknąć negatywnych aspektów jakimi sa wysiedlenie ludności z tego terenu, zasolenie gleby przez co przestała nadawac sie do uprawy.
2 3 2