1). Ciało o masie 2 kg poruszajace sie po płaszczyznie z predkoscia 20 posiada energie kinetyczna o wartosci:(Poprosze obliczenia)...............

2).Dżwig podniósł betonowa plyte o masie 500 kg z powierzchni ziemi na wysokosc 100m. Wskutek tego płyta uzyskała energie potencjalna o wartosci; (poprosze obliczenia)............................

3). Z tej samej rowni pochyłek staczaha sie dwie kulki jedna o masie 200 g a druga o masie 400 g. U podstawy rowni :
a. energia potencjalna obydwu kul beda identyczne
b. Energia kinetyczna obydwu kulek bedzie identyczna

2

Odpowiedzi

2010-04-07T16:30:07+02:00
Interpretacja wiersza "O, Boże!" Kazimiery Iłłakowiczówny.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T16:30:44+02:00
1.
Energia kinetyczna=mv² / 2 czyli
Ek=20*20*2/2=400J
2.
Energia potencjalna=mgh gdzie m to masa g przyspieszenie grawitacyjne i h to wysokość
czyli
Ep=500* 100*10=500000000J
3.
odpowiedź a ponieważ h będzie równe zero u podstawy

mam nadzieje ze pomoglem :)
1 3 1