Odpowiedzi

2010-04-07T16:56:56+02:00
Zadanie 1.
V=?
d=24 cm
H=15cm
r=d:2=24:2=12

V=(pi) r (kwadrat) *H
V=144(pi)*15
V=2160(pi)cm(sześciennych)
V=2160*3,14cm(sześciennych)
V=6782,4cm(sześciennych)=6,7824dm(sześciennych)=6,7824l

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T17:06:54+02:00
1.
r = 24cm / 2 = 12cm
H = 15cm

V = πr² * H
V = π * 144cm * 15cm = 2160πcm³
V=2160*3,14cm³
V=6782,4cm³=6,7824dm³=6,7824l

2.
V = 0,36πdm³ = 36 π cm³
r = 12/2 = 6cm
36 π = πr2*H | /π
36 = 36H | /36
H = 1cm