Odpowiedzi

2010-04-10T17:35:19+02:00
Dane:
x - tyle lat temu mama była 5 razy starsza
5*(14-x) = 38-x 70-5x=38-x
70-38=-x+5x
32=4x /4
x=8
y - za tyle lat mama będzie 2 razy starsza
2*(14+y) = 38+y 2
8+2y=38+y
2y-y=38-28
y=10
Mama była 5 razy starsza 8 lat temu, a za 10 lat będzie 2 razy starsza od Tomka.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T17:54:08+02:00
Zad 1
tomek - 14 lat
mama - 38 lat
x- tyle lat temu mama była 5 razy starsza od tomka

(38-x):5=14-x
7,6-x/5=14-x
x/5=7,6-(14-x)
x/5=7,6-14+x
x/5=-6,4+x
x/5-x=6,4
x-5x=32
-4x=32
x=32:(-4)
x=-8, czyli mama 8 lat temu była 5 razy starsza

tomek - 14
mama - 38
y-za tyle lat mama będzie dwa razy starsza od Tomka

(14+y)*2=38+y
28+2y=38+y
2y=38+y-28
2y=10+y
2y-y=10
y=10, czyli za tyle lat mama będzie dwa razy starsza.

Jak coś to pisz na pw. :)
1 5 1