Moc prądku płynącego przez urządznie podłaczone do źródła napiecia 120V wynosi 60W. Jezeli napiecie źródła zmaleje 2 razy(i opór urzadzenia sie nie zmini) to natęzenie prądu bedzie równe.........., a jego moc bedzie równa ........ /

Prosze o obliczenia
Z obliczeniami i uzupełnieniem daje naj pierwszej osobie która poprawnie to zrobi

3

Odpowiedzi

2010-04-11T22:01:41+02:00
Moc prądku płynącego przez urządznie podłaczone do źródła napiecia 120V wynosi 60W. Jezeli napiecie źródła zmaleje 2 razy(i opór urzadzenia sie nie zmini) to natęzenie prądu bedzie równe.........., a jego moc bedzie równa ........ /

Prosze o obliczenia
Z obliczeniami i uzupełnieniem daje naj pierwszej osobie która poprawnie to zrobi

P1= 60W
U1= 120V

P=UI
I1= P1/U1= 0,5 A

U2= 60V

U1/U2=I2/I1 => I2=U1I1/U2 = 1A

P2=U2I2=60V*1A = 60 W

chyba tak ale nie jestem pewny.
2010-04-11T22:04:30+02:00
P1=60W
U1=120V

U2=1/2U1
U2=60V

I2=?
P2=?

P=U*I
I1=P1/U1
I1=0,5 [A]

R1=R2
R=U/I
R=120/0,5
R=60 [oma]

R=U/I
I=U/R
I2=U2/R
I2=60/60
I2=1 [A]

P2=I2*U2
P2=1*60
P2=60W
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T22:19:13+02:00
Dane:
P=60W
U=120V
P=U * I
R=U/I
z powyższych wzorów wynika że jeżeli opór ma być taki sam to jeśli 2 krotnie spadnie napięcie to i 2 krotnie spadnie natężenie
moc wtedy będzie 4 krotnie mniejsza.
R=U/I
I=U/R
ale nie mamy R
możemy obliczyć
P=U *I
I=P/U
I=60W:120V
I=0,5A
czyli I będzie równe 0,5A:2=0,25A
a moc będzie
P=60V *0,25A
P=15W
czyli musisz wpisać
natężenie 0,25A i moc 15W.