Zad.1
Pan Cylkowski swoje pięciohektarowe pole podzielił na 20 jednakowych działek. Cenę każdej działki ustalił na 125 tys. zł. Ile kosztuje 1m2 działek pana Cylkowskiego?
1m2-jeden metr kwadratowy
a)50 zł
b)75 zł
c)100 zł
d)125 zł

zad.2
Trójkąt prostokątny równoramienny ma pole 8cm2. Długość każdej z przyprostokątnych tego trójkąta wynosi:
a)10cm
b)8cm
c)6cm
d)4cm

8cm2-osiem centymetrów kwadratowych


prosze o dokładne działania

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T19:50:33+02:00
Zad.1
1ha = 100a = 10 000 m2
10 000 *5 = 50 000
50 000 m2 : 20 = 2500 m2

125 000zł / 2500m2 = 5 zł

a)

zad.2
1/2 *10*10 =/ 8 cm2
1/2 *8*8 =/ 8 cm2
1/2 * 6*6 =/ 8 cm2

P= 1/2 ah
p = 1/2 * 4* 4
p = 8

d.

=/ - nie jest równe
2 4 2
2010-04-12T20:01:21+02:00
Zad. 1
5ha=500a=50 000 m²

50 000:20=2500 m²

2500m² - 125 000 zł
1m2 - x

1m² × 125000 zł
x= ---------------------
2500m²

x= 50 zł

zad.2

Dane: Obłicz:
P=8cm² a × b
P=-------
2
a × b
8=------- / ×2
2
ab= 16
a= 16:2=8
b=8
3 3 3