Odpowiedzi

2010-04-13T20:21:21+02:00
J) 3 ( x + 2 ) - 2 ( 3 - x ) < 8
3x+6-6+2x<8
5x<8
x<1,6
k) 10 ( x -2) - 3 ( x + 2 ) < 7x - 20
10x-20-3x-6<7x-20
7x-6<7x
7x<7x+6
x<x+6/7
l) 7 ( x - 1 ) -3 ( 2x + 3 ) > 2 ( x + 2 ) - 22
7x-7-6x-9>2x+4-22
x-16>2x - 18
x>2x-2
x-1>x
m) x ( x + 7 ) + 14 > x² + 7 ( x +2 )
x²+7x+14=x²+7x+14
!!!!

o) 3 ( - 3x- 5 ) < 4 (10 - 5x ) + 11x - 30
-9x-15<40-20x+11x-30
-9x-15<10-9x
-9x<35-9x
-x<35-x
x<-35+x
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T20:24:50+02:00
J) 3x+6 - 6+2x<8
3x+2x<8
5x<8 /:5
X<8/5
x< 1i 3/5

k) 10x-20-3x-6<7x-20
10x-3x-7x<-20+20+6
x<6

l) 7 ( x - 1 ) -3 ( 2x + 3 ) > 2 ( x + 2 ) - 22
7x-7-6x-9>2x+4-22
7x-6x-2x>4-22+7+9
-1x>-2 /:-1
x>2

o) 3 ( - 3x- 5 ) < 4 (10 - 5x ) + 11x - 30
-9x-15<40-20x+11x-30
-9x+20x-11x<40-30+15
X<25



m) x ( x + 7 ) + 14 > x do potegi 2 + 7 ( x +2 )
x do kwadratu +7x +14 > x do kwadratu + 7x+ 14
x do kwadratu - x do kwadratu + 7x -7X >14-14
x>0