To jest zadanie 20 ze strony 182 z książki do matmy dla klasy 1gim.
Jest dialog pomiędzy dziewczynką i jakimś facetem:
-Kasiu, podwyższam ci kieszonkowe o 2,5 złotego. - facet
-To teraz w ciągu czterch miesięcy dostanę tyle samo piniędzy, ile przedtem w ciągu pięciu. - dziewczynka.
Pytanie: Ile złotych kieszonkowegopo podwyżce będzie dostawać Kasia?
Piszcie błagam to na jutro ! jak nie jesteście pewni to nie piszcie wogóle !
HELP MEEEE!!! ;***

3

Odpowiedzi

2010-04-13T21:28:11+02:00
X - ilość wcześniejszego |10zł
x + 2,5 zł - ilość po podwyżce |12.5zł
4*(x+2,5) =5x
4x +10 = 5x
4x-5x = -10
-x = - 10 | *(-1)
x = 10
Teraz dostanie 12,5 zł.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T21:31:46+02:00
X - kieszonkowe dotychczas
x + 2,5 - kieszonkowe po podwyżce
4(x + 2,5) = 5x
4x +10 = 5x
4x - 5x = -10
-x = -10 /: -1
x = 10 (kieszonkowe dotychczas)
x + 2,5 = 10 + 2,5 = 12,50 ( kieszonkowe po podwyżce)

Odp: Kaśka będzie dostawać 12,50 zł

Pliss o naj :) będe wdzięczny
5 3 5
2010-04-13T21:31:59+02:00
X-kieszonkowe przed podwyzką -10 zł
x+2,5-kieszonkowe po podwyżce 10 zł+2,5zł

x*5=[x+2,5]4
5x=4x+10|-4x
5x-4x=10
odp.kasia po podwyżce dostaje 12,50 zł kieszonkowego

*-oznacza razy

napewno dobrze

pozdr.
1 5 1