Najmniejszy ptak jest o 0,9 g lżejszy od piłeczki pinpongowej.Dwa takie ptaki są tylko o 0,7 g cięższe od piłeczki .Ile waży najmniejszy ptak?

Tata Zosi jest od niej 3 razy starszy , a Zosia jest od niego młodsza o 30 lat. Ile lat ma Zosia?

3

Odpowiedzi

2010-04-14T18:01:21+02:00
0.9-0.7=0.2g

x-wiek Zosi
3x-30=x//+30
3x=x+30//-x
2x=30//:2
x=15
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T18:02:21+02:00
Dane:
x-waga piłeczki
x-0,9- waga ptaka
x+0,7g- waga dwóch ptaków
Szukane:
.Ile waży najmniejszy ptak?
Rozwiązanie:
2(x-0,9g)=x+0,7 g
2x - 1,8= x + 0,7
2x-x=0,7+1,8
x=2,5
Waga ptaka : x- 0,9
2,5 g-0,9g=1,6 g
Odp. Najmniejszy ptak wazy 1,6 grama.

Zad 2)
Dane:
Zosia - x
tata - 3x
Szukane:
Ile lat ma Zosia?
Rozwiązanie:
3x=x+30
3x-x=30
2x=30/2
x=15
Odp: Zosia ma 15 lat.
1 5 1
2010-04-14T18:06:08+02:00
Ad2.
t-z=30
t=3z
3z-z=30
2z=30/:2
z=15
t=3z=3×15=45
45-15=30