Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T19:35:36+02:00
3.Stułbia pospolita ,Stułbia zielona,Żeglarz portugalski
2.Parzydełkowce-to drapieżniki ,które mają ramiona posiadające parzydełka w środku.Gdy jakaś ofiara podpłynie lub jest chora parzydełkowce wykorzystują okazję i atakują je swojimi parzydłami.Otwór gębowy otoczony ramionami prowadzi do jamy chłonąco-trawiącej.Większe okazy tego gatunku mogą pozwoli se na większe pokarmy,czyli na ryby.Parzydełkowce występują w postaci:meduzy i osiadłego polipa.
1.Jednokomórkowy poziom organizacji jest jedyną wspólną cechą dla wszystkich Pozostałe cechy wykazują znaczne zróżnicowanie. Różnią się złożonością komórki i sposobem przygotowania do warunków środowiska.
4.Przez szczepienia
  • loki
  • Początkujący
2010-04-15T19:45:07+02:00
Cechy pierwotniaków
--nie budują złożonych tkanek z organami
--rozmnażają się płciowo przy pomocy np.oogamii oraz bezpłciowo
-formy odżywiania;
-samożywne
-cudzożywne
- miksotroficzne

,Za pomocą parzydełek{knidocystów } w te kom. zawierają nić z harpunem i zbiorniczek z parzącym płynem, podrażnianie parzydełek powoduje że nić oplątuje ofiarę. Wylewa się również trująca subst. działająca na układ nerwowy zdobyczy powodując jej śmierć.

Stułbia
Żeglarz portugalski
Chełbia modra

Myć dokładnie warzywa i owoce przed spożyciem, spożywać żywność mięsną prebadaną przez weterynarza, dbać o higienę osobistą.
1 1 1