Odpowiedzi

2009-11-17T10:42:45+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
W prostokącie prostokątne przecinają się pod kątem 80stopni.
Jaki kąt tworzy przekątna prostokąta z krótszym bokiem,
a jaki z dłuższym .?

Rozumiem ,że przekątne przecinają sie pod kątem 80 stopni. Zatem kąt rozwarty przecięcia przekątnych (rozwarty) ma 180-80=100 stopni.
Kąt jaki tworzy przekątna prostokąta z krótszym bokiem obliczamy korzystając z trójkąta równoramiennego:
(180-80):2=100:2=50stopni.

z dłuższym:
90-50=40 stopni.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T11:18:08+01:00
Kąt rozwarty przecięcia przekątnych
180 - 80 = 100
z krótszym bokiem:
( 180 - 80 ) : 2 = 100 : 2 = 5
z dłuższym bokiem:
90 - 50 = 40


6 4 6