Odpowiedzi

2009-11-08T12:15:48+01:00
A²+b²=c²
c²=0,5²+1,2²
c²=0,25+1,44
c²=1,69
c=1,3
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T12:17:30+01:00
Obliczasz z twierdzenia pitagorasa:
a²+b²=c²
a=0,5m a²=0,25m
b=1,2 b²= 1,44
0,25 + 1,44= 1,69
c²=1,69 czyli c=1,3
Przeciwprostokątna ma długość 1,3 m
3 3 3
2009-11-08T12:37:32+01:00
Zadanie liczone metodą Pitagorasa
x- oznaczamy przeciwprostokątną
0,5²+1,2²=x²
0,25+ 1,44=x²
Przenoszę na drugą stronę x
x²=1,69
x=1,3 m
Odp. Przeciwprostokątna ma długość 1,3 m
1 5 1