Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T19:22:50+01:00
Rzeczownik – odmienna część mowy nazywająca rzeczy, obiekty, miejsca, osoby, rośliny, zwierzęta, zjawiska, pojęcia abstrakcyjne, prymarnie pełniąca funkcję podmiotu w zdaniu.

Odmienia się przez: liczby i przypadki (deklinacja)

1 1 1
2009-11-08T19:36:02+01:00
Rzeczownik jest odmienną częścią mowy.
Odpowiada na pytania: kto? Co?
Służy do opisywania m.in. osób, przedmiotów, zwierząt, roślin i zjawisk.
Odmienia się przez: przypadki (mianownik, dopełniacz, celownik, biernik, narzędnik, wołacz), liczby (pojedyncza, mnoga), posiada rodzaj (męski, żeński, nijaki, męskoosobowy, niemęskoosobowy).
Odmianę rzeczowników nazywamy deklinacją.
3 3 3
2009-11-17T20:05:33+01:00
Rzeczownik to odmienna część mowy. Opisuje osoby, miejsca, rzeczy, zwierzęta, rośliny itp. Pełni rolę podmiotu w zdaniu.
Odmieniają się przez:
-liczby
-przypadki (deklinacja)

Mają rodzaj.
2 1 2